Βράσταμα - Ταξιάρχης

Χρονος: 2 ώρες, 30 λεπτά
Βλαστηση: Θαμνώδης, δρύς, πλατάνια, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Ναι (μέτρια-κακή, τρίαινες)

Από την πλατεία στα Βράσταμα ανηφορίζουμε μέχρι το εξωκλήσι της Παναγίας (1) όπου υπάρχει και βρύση με νερό. Ακολουθούμε το δρομάκι αριστερά της εκκλησίας και αφού διασχίσουμε τον περιφερειακό δρόμο ανηφορίζουμε Β μέχρι να βρούμε το μονοπάτι που καταλήγει σε διάσελο (2) όπου διασταυρώνονται δασικοί δρόμοι. Επιλέγουμε τον δρόμο που κατηφορίζει με ΒΔ κατεύθυνση. Στα 20μ αριστερά φεύγει το παλιό μονοπάτι που έχει πια κλείσει για αυτό συνεχίζουμε στον δρόμο που μετά από 1χλμ σταματά σε χωράφι (3) και συνεχίζουμε σε μονοπάτι αριστερά. Αυτό μας βγάζει σε δασικό δρόμο (4). Συνεχίζουμε σχεδόν απέναντι πάλι σε ομαλό μονοπάτι μέσα σε δάσος από δρυς και συναντάμε άλλον δρόμο (5). Τον διασχίζουμε και αυτόν και ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι που καταλήγει σε άλλον φαρδύ δασικό δρόμο (6). (1 ώρα)

Κατηφορίζουμε τώρα δεξιά στον δρόμο αυτόν και μετά από 500μ περίπου (7) τον αφήνουμε και ακολουθούμε τρακτερόδρομο που διασχίζει χωράφια. Εδώ πρέπει να προσέχουμε αριστερά για να βρούμε την είσοδο του μονοπατιού καθώς δεν υπάρχει σήμανση. Μπαίνουμε τελικά στο μονοπάτι (8) (υπάρχει και άλλη είσοδος χαμηλότερα, 8Α) και κατηφορίζουμε προς ρεματιά (10). Περνώντας στην απέναντι όχθη θέλει πολύ προσοχή γιατί εδώ το μονοπάτι ελάχιστα διακρίνεται ενώ υπάρχει και παραπλανητικό μονοπάτι που ανηφορίζει Δ. Εμείς πρέπει να κινηθούμε Β μέχρι να βρούμε το μονοπάτι που μας βγάζει πάνω σε ράχη (11) δεξιά από μαντρί και εκκλησάκι. Και εδώ δεν είναι ορατή η συνέχεια του μονοπατιού, άλλα αν κατηφορίζουμε Β από την άλλη πλευρά της ράχης θα βρούμε σε 50μ το μονοπάτι που στο εξής είναι φαρδύ και κατηφορίζει πρός την μεγάλη ρεματιά μπροστά μας μέσα σε όμορφο δάσος. Φτάνουμε τελικά στην κοίτη της ρεματιάς (12) με πολλά πλατάνια. (1 ώρα)

Αρχίζουμε να ανηφορίζουμε απέναντι σε καθαρό μονοπάτι αρκετά ανηφορικά στην αρχή και αργότερα πιο ομαλά παράλληλα με το ρέμα άλλα ψηλότερα από αυτό. Τελικά συναντάμε πάλι το ρέμα και συνεχίζουμε απέναντι σε πολύ φαρδύ μονοπάτι που τελικά εξελίσσεται σε δρόμο και καταλήγει πάνω σε ράχη (14). Εδώ πρέπει να προσέξουμε να μην συνεχίσουμε στον δρόμο άλλα να μπούμε στο φαρδύ μονοπάτι δεξιά της ράχης. Τελικά το μονοπάτι ανηφορίζοντας ελαφρά φτάνει σε σημείο που κλείνει και εδώ πρέπει να το αφήσουμε και αφού διασχίσουμε μικρό λιβάδι βγαίνουμε σε 50μ στην άσφαλτο Ταξιάρχη-Βράσταμα. (30 λεπτά)