Φράγμα Θέρμης - Πλατανάκια

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 5.5 χλμ
Χρονος: 1 1/2 ώρα
Βλαστηση: Δάσος με πλατάνια.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Δυσκολια: Α1
Σημανση: Ναί

Αυτή η εύκολη και ευχάριστη πορεία ξεκινά ουσιαστικά από το παλιό πεδίο βολής πίσω από τις εγκαταστάσεις της αεροπορίας. Φτάνουμε ως εκεί βαδίζοντας από το κάτω πάρκινγκ (1) αρχικά στο μονοπάτι, στην συνέχεια σε χωματόδρομο περιμετρικά της λίμνης και στην συνέχεια στην άσφαλτο για το στρατόπεδο. Στην συνέχεια υπάρχουν δυο παραλλαγές.

Παραλλαγή Α

100μ περίπου πριν την είσοδο του στρατοπέδου φεύγει αριστερά (2) χωματόδρομος και ανηφορίζει απότομα. Αυτός κινείται περιμετρικά της περίφραξης του στρατοπέδου και μετά από μια πολύ απότομη ανηφόρα αρχίζει να κατηφορίζει προς το πεδίο βολής. Σε αυτό το σημείο (4) αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε σε μονοπάτι μέσα σε πευκοδάσος που κατηφορίζει ελαφρά. Σε λίγο φτάνουμε σε διασταύρωση (καγκελάκια) (5). Το δεξί μονοπάτι κατηφορίζει στο πεδίο βολής και συναντά την δεύτερη διαδρομή. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία και σε λίγο περνάμε μικρό ξερό ρεματάκι και βγαίνουμε σε χωματόδρομο. Ανηφορίζουμε λίγο αριστερά και βρίσκουμε εύκολα το μονοπάτι (7) που είναι φαρδύ σαν δρόμος και βαδίζει οριζόντια 100μ ψηλότερα από το ρέμα. Τελικά το μονοπάτι κατηφορίζει στην ρεματιά και συναντάμε το μονοπάτι της δεύτερης παραλλαγής.

Παραλλαγή Β

Λίγα μέτρα μετά την έξοδο την πρώτης παραλλαγής φεύγει δεξιά μονοπάτι (3) που περνά το ρέμα από ξύλινο γεφυράκι και συναντά χωματόδρομο. Ακολουθούμε τον δρόμο που μας βγάζει στο πεδίο βολής και τον διασχίζει. Είτε συνεχίζουμε να τον ακολουθούμε μέχρι να συναντήσουμε το ρέμα, είτε κάνουμε αμέσως αριστερά προς την περίφραξη του στρατοπέδου όπου βρίσκουμε το μονοπάτι αμέσως μόλις περάσουμε το ρέμα. Στην δεύτερη περίπτωση το μονοπάτι βαδίζει δίπλα στο ρέμα για 50μ και στην συνέχεια ανηφορίζει ψηλότερα από αυτό, συναντά τον χωματόδρομο και συνεχίζει στην απέναντι πλευρά (6) αριστερά πάντα από το ρέμα. Τώρα κινείται μέσα στην ρεματιά, πότε στην αριστερή και πότε στην δεξιά όχθη. Σε λίγο φτάνουμε σε στενό σημείο και η διαδρομή φράσσεται από βράχια δίπλα σε τεχνητό φράγμα, που ανεβαίνουμε από ξύλινα σκαλάκια. Εδώ το μονοπάτι περνά στα δεξιά του ρέματος σε ξέφωτο (παγκάκια) και συναντά άλλο μονοπάτι (8). Αυτό το δεύτερο μονοπάτι ξεκινά πίσω από το πεδίο βολής και βαδίζει στα δεξιά του ρέματος και ψηλότερα από αυτό είναι όμως λιγότερο βατό και κάπως δυσδιάκριτο. Χρειάζεται προσοχή στην επιστροφή σε αυτό το σημείο για να ακολουθήσουμε το σωστό μονοπάτι. Αμέσως περνάμε πάλι το ρέμα και συναντάμε το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής.

Συνεχίζουμε τώρα πάλι δίπλα στο ρέμα και πλησιάζουμε μεγάλο μαντρί στα αριστερά μας. Το μονοπάτι περνά τελικά στην αριστερή όχθη και συναντά τον δρόμο που πηγαίνει στο μαντρί (9) και μετά από λίγα μέτρα άλλον δρόμο που ξεκινά από το Πανόραμα και καταλήγει στο φράγμα της Θέρμης. Αγνοούμε αυτούς τους δρόμους και κατεβαίνουμε πάλι στο ρέμα όπου βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού, ξαναβγαίνουμε σε δρόμο που πάει σε μαντρί και λίγο πριν από μια απότομη αριστερή στροφή του μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι. Εδώ υπάρχει και ξύλινο γεφυράκι (10), Βαδίζουμε τώρα πάλι δίπλα στο ρέμα μέσα σε όμορφο δάσος, και σε λίγο βγαίνουμε σε αραιότερη βλάστηση όπου συναντάμε ερείπια από παλιό χτίσμα, πιθανώς κάποιο νερόμυλο. Στην συνέχεια φτάνουμε σε διασταύρωση (11). Ένα μονοπάτι συνεχίζει ευθεία παράλληλα με το ρέμα στην δεξιά όχθη και μπαίνει σε στενό σημείο με βράχια όπου στενεύει αρκετά. Αυτό είναι ίσως το ομορφότερο κομμάτι της διαδρομής. Σε ένα σημείο είναι μάλιστα χτισμένο με τοιχίο στα βράχια. Τελικά, περνά ένα μικρό βράχινο πέρασμα και κατηφορίζει δίπλα στο ρέμα όπου έρχεται και το άλλο μονοπάτι. Το δεύτερο αυτό μονοπάτι που φαίνεται να έχει διανοιχτεί πρόσφατα ανηφορίζει αρκετά σε θαμνώδη βλάστηση και παρακάμπτει τα βράχια , ενώ στην συνέχεια κατηφορίζει απότομα με ξύλινα σκαλάκια.

Η συνέχεια είναι πάλι δίπλα στο ρέμα, το οποίο περνάμε αρκετές φορές και μπαίνουμε σε πυκνότερο δάσος με πλατάνια και πεύκα. Βαδίζουμε τελικά στο φαρδύ διαμορφωμένο μονοπάτι δεξιά του ρέματος που εδώ η κοίτη του φαρδαίνει αρκετά και αφού περάσουμε γεφυράκι καταλήγουμε στο κέντρο του χώρου αναψυχής στα Πλατανάκια (12).

1 Την άνοιξη το ρέμα ενδέχεται να έχει αρκετό νερό, αν και δεν είναι φαρδύτερο από 2μ.